Sunday, January 6, 2013

Anugerah terindah

Alhamdulillah...dah lama tangan tak menaip..kali ni tercapai jugak lah hasrat saya nak berblog kembali. tangan ni saja geli nk menkaji balik cara-cara nk buat blog... banyak yang dah berubah.. pening lalat lah 3 hari 3 malam dok study nk buat blog baru.
saya mula kan hari ni dengan entry "anugerah terindah" yang sememangnya sangat indah dalam hidup saya. zuriat yang kami suami isteri serta semua ahli keluarga nanti nantikan selamat saya lahirkan. Alhamdulillah... sejuta kali ucapan syukur buat yang Esa kerana mempermudahkan segala urusan saya semasa melahirkan walaupun sedikit  "perit". hihihi.. Almaklumlah... anak sulung ni orang kata nk manja manja sikit dalam labour room...
pengalaman paling menarik.. paling perit.. paling mudah .. semuanya ada... paling menarik bila saya dapat kenal erti bersalin normal... tak semua ibu2 kat luar sana dapat melalaui pengalaman bersalin normal.. menarik nya bila pengalaman tu buat saya jadi lagi matang nk melalui hari-hari saya sebagai ibu... paling perit bila sakitnya tuhan ja yang tahu... seumur hidup saa kat muka bumi ni... sakit bersalin lah perkara yang paling menyakitkan,,,, kalau boleh terjun banggunan hospital pun saya terjun! fiuhhhhh.... dan paling mudah bila tuhan tak uji saya lama-lama... sekejap saja dugaan sakit tu... lepastu.. Selamat ....hihihi... selalunya orang cakap... anak sulung ni tempoh sakitnya tak menentu... ada yang 4jam... ada yang 8 jam.. ada yang 24 jam.. 2 hari 2 malam pun ada... tapi Alhamdulillah... saya hanya menanggung siksa hanya 5 jam sahaja... itu pun dah separuh nyawa!!!
nasib baiklah tempat saya bersalin tu  (Hospital Tengku Fauziah, Kangar Perlis) dah bg kebenaran untuk suami,atau ibu masuk temankan kita semasa bersalin.. cuma hari tu (18-12-2012) rezeki suami saya tak ada nk temankan saya dalam labour room di sebab kan bilik "husband friendly" fully book... hehehehe...
tapi... tuhan ni maha kaya... mama saya masuk temankan saya dari mula saya meraung sakit dalam wad sampailah saya selamat lahirkan bayi saya.
memang saya bersyukur sangat-sangat sebab mama ada dengan saya waktu saya rasa nyawa saya nk tercabut... contraction yang saya rasa memang menguji tahap sabar saya... seingat saya... saya mengucap dan saya istigfar dah mengalahkan orang nk p berperang... aduh.....
dan seingat saya mama saya jadi mangsa sampai habis lebam badan... sorry mama... hihi...
tapi semua ni lah yang buat saya tergeli hati sorang-sorang...
lebih kurang jam 10.30pagi... zuriat pertama kami... SUFFIEA IZZARA selamat saya lahirkan dengan jayanya!!!
Alhamdulillah...
tak sia-sia rasanya penantian kami selama 2 tahun... untuk tengok zuriat kami sendiri..
akhirnya tercapai jugak...
cucu sulung buat keluarga saya menambah kan lagi seri dalam keluarga kecil kami... dan cucu ke-7 buat keluarga suami saya...
hilang segala sakit perit bersalin bila saya dapat dengar suara anak sulung saya menangis... masa tu semuanya dah tak jadi penting lagi... anak yang paling penting dalam hidup kami suami isteri. sekarang ni apa saja yang saya atau suami lakukan.... hanya utuk Suffiea Izzara..

No comments:

Post a Comment