Thursday, January 10, 2013

Suffiea Izzara DAY 20 - BERPANTANG



yeay...
dah 20 hari dah si ibu fea dalam pantang...
adui... nak kata siksa tu idokkkkk leeeeerrr....tapi merana tu adalah sikit-sikit..
hihi...
hari ni fea tak banyak kerenah sangat..
cuma orang tua tua cakap dah makin berakal..
sebab nak di dukung...di bawak round satu rumah... baru boleh lelap...
hai lah fea... nampak gayanya..kaki jalan jugaklah anak ibu...

tapi hari ni... saya nak cerita pasal pantang saya..
apa yang saya suka.. dan apa yang saya eerrrkkkk... bosannnnn nya!!

1- saya SUKA pantang sebab memang layanan gred A+++ dari semuaaaaa orang..
dari suami..mama.. abah saya.. maksu saye...mak ayah mertua...asa nk beranak lagilah kalau pikir pasal layan nih... pikir balik pasai sakit..Ohhhh tidakkk... lupakan! lupakan!

2- saya SUKA pantang sebab makanan nya semuaaaa sedap. saya memang tak ada masalah bab makanan dalam pantang sebab saya seorang yang gila pada sebarang masakan yang bertemakan halia... lada hitam.. memang saya bedal semua yang di masak semasa saya berpantang... paling nikmat ilaha ikan talang kering masak asam!!! ohhhh..jiwa ragaaa!! hiris pulak halia muda buat ulam... memang sedap.. 

3- saya SUKA pantang sebab saya dapat rehat yang cukup setelah 9bulan sakit pinggang.. sakit itu sakit ini...walaupun berjaga sebab fea nak menyusu.. tapi saya kira saya blh rehatkan badan saya masa dalam tempoh pantang ni... dapat berurut.. fuhhh... memang nikmat sangat... gituuuu...

4- saya SUKA pantang sebab semuaaaaa kerja rumah saya boleh lupakan buat sementara waktu. bunyinya macam tidak bagus... tapi Alhamdulillah.. dari mula hari saya berpantang sampailah hari ni... semua kerja-kerja rumah mama , maksu dan ibu mertua saya uruskan semua... saya cuma goyang kaki.... hihi... tapi lepas pantang SILA AMBIL FAIL MEJA ANDA KEMBALI yerrr .. hehehehehe..

5- saya SUKA pantang sebab dapat bertungku dan berbarut dengan jayanya. macam ni.. kalau dulu.. memang tak ada masa nk berbarut .. memang malas dan banyak kerja di sebelah malam.. balik ja.. tidur ternganga... apa lagi nk bertungku! jauh sekali lah. tapi masa berpantang ni lahhhh dapat bertungku dan berbarut dengan jaya nya... betapa nikmatnya panas tungku itu.. fuhhh...nyaman jaa rasanya..

6- saya TAK SUKA pantang sebab saya tak boleh teguk Air sejuk!! oh tidakkkk... saya ni peminat tegar pada air sejuk...!!! tolonglah.. ni perkara paling tak best dalam masa berpantang.

7- saya TAK SUKA pantang sebab tak boleh jalan-jalan dan makan-makan.. hehe... itu tak menjadi soal... heheh... 
hobi masa mengandung ialah keluar berjalan jalan. bila dah berpantang ni kena teperap dalam rumah memang lah sangat bosan... tapi apa boleh buat... memang dah termaktub dalam undang-undang berpantang.. terpaksalah ku telan jua...

8- saya TAK SUKA pantang bila saya tak boleh ber aircond di dalam bilik... sejuk kata orang-orang tua.. kipas pun hanya boleh di buka pada level 2 sahaja... uwaaaaaaa...kalau dulu kipas nya level 5!! sabarlah wahai hati... dah tak lama ja lagi nk habis berpantang


mood ibu : kalau lah si ayah fea pn wajib berpantang jugak!!! kan baru adil!!!


No comments:

Post a Comment